موکب رسانه‌ای امام رضا(ع)

سخنگوی آموزش و پرورش گفت: آزمون‌های نهایی کیفیت آزمون را تضمین می کند و ناظر به کیفیت توانسته نمرات را تحت تاثیر قرار دهد.

با برگزاری امتحانات نهایی به عدالت آموزشی نزدیک می‌شویم

علی فرهادی اظهار کرد: آزمون‌های نهایی از کیفیت و برابری برخوردار است و تاثیر این آزمون‌ها هم در کنکور سراسری برای همه دانش‌آموزان یکسان خواهد بود.

فرهادی افزود: با برگزاری امتحانات نهایی به عدالت آموزشی نزدیک می‌شویم چون دانش‌آموزی که در طول سال تحصیلی تلاش کند، می‌تواند وارد دانشگاه شود و همه‌اش به کنکور ختم نمی‌شود.

سخنگوی آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سال‌های اول اجرای امتحانات نهایی است، شاید دانش آموزان به مرور خود را با این آزمون‌ها تطبیق دهند و تلاش بیشتری کنند.

فرهادی عنوان کرد: مصوبه برگزاری امتحانات نهایی ناظر به قانون، مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و پژوهش است که آرام آرام کنکور حذف شود و استرس از دانش‌آموزان گرفته شود و دانش‌آموز در طول سال تحصیلی درس بخواند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا نوع تدریس و شرایط مدرسه در نمرات امتحانات نهایی تاثیرگذار است یا خیر، گفت: بی شک تراکم دانش‌آموزان کلاس و آموزش و پیوسته معلمان دخیل است، اما باید برگزاری امتحانات نهایی را شروع می‌کردیم.

گفتنی است تاثیر ۵۰ درصدی نمرات امتحانات نهایی در ورود به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی عاملی شده تا دانش‌آموزان آزمون خرداد را جدی‌تر بگیرند و با توجه به گستردگی جمعیت و تعداد دروس، نظرات متفاوتی در سخت یا آسان بودن سوالات دارند. بسیاری از دانش‌آموزان معتقدند که سوالات امتحانات نهایی بسیار دشوارتر از سطح تدریس معلم است و بنابراین نمی‌توانند نمرات قابل قبولی را در این آزمون‌ها کسب کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.